De ondersteuning van Farent is gratis. Neem contact met ons op van ma t/m do van 8.30 - 17.00 uur en op vrijdag tot 12.30 uur.
Ben je in een situatie waarbij acuut hulp nodig is? Bel dan 24/7 met onze Crisisdienst, ook via bovenstaand telefoonnummer.
Aanmelden bij Farent voor een afspraak kun je op verschillende manieren doen. Per gemeente kan de manier van aanmelding anders zijn.
Telefonisch
Je kunt iedere werkdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur aanmelden via telefoonnummer 088 023 75 00.
Persoonlijk op spreekuur
Indien je liever persoonlijk spreekt met een van onze beroepskrachten, dan kun je gebruik maken van de (inloop)spreekuren. Klik hier om een overzicht van onze locaties met bijbehorende spreekuren te zien.
Werkwijze na aanmelding
Bij de aanmelding bekijken we of Farent de beste plek is voor je problemen of vragen. Als er andere hulp of ondersteuning nodig is, kunnen wij je doorverwijzen naar de juiste instantie. Binnen tien werkdagen is er met je contact via een intakegesprek.
Plan
We stellen samen met jou een plan van aanpak op. Hierbij wordt uitgegaan van je eigen mogelijkheden. Je bepaalt zelf de richting. In de aanpak staat beschreven waaraan je gaat werken en hoe je dat het beste kunt doen. Als de problemen met het gezin of huishouden te maken hebben, wordt er met het hele gezin/huishouden en de sociale omgeving gekeken hoe dit opgelost kan worden. Eventueel werken we hierbij samen met andere organisaties en vrijwilligers.
Afsluiting
De ondersteuning kan van korte, maar ook van langere duur zijn, maar het is altijd eindig. We streven ernaar om jou zo vaardig, sterk en weerbaar te maken dat je het weer zonder hulp aankunt. Dan wordt de hulpverlening afgesloten, waarvan wij de eventuele verwijzer op de hoogte brengen.