De ondersteuning van Farent is gratis. Neem contact met ons op van ma t/m do van 8.30 - 17.00 uur en op vrijdag tot 12.30 uur.
Ben je in een situatie waarbij acuut hulp nodig is? Bel dan 24/7 met onze Crisisdienst, ook via bovenstaand telefoonnummer.
Onze 24/7 Crisis- en Interventiedienst is beschikbaar voor iedereen met acute zorgvragen of zorgelijke signalen. Een signaal kan komen van een bewoner zelf of diens familie, maar ook van politie, huisarts of buurtbewoner. Na een melding gaan we er direct op af. We maken contact en doen wat in dat moment moet gebeuren. Soms is opname nodig voor mensen in crisis. Maar ook andere manieren van steun zijn mogelijk.
Onze aanpak kenmerkt zich door direct contact, snel schakelen en actie. Mensen krijgen direct bij de start hulp als dat nodig is. De betrokken professional heeft snelle toegang tot meer specifieke expertise bij bijvoorbeeld psychiatrische aandoeningen, verslaving of een beperking. Hierdoor kan de cliënt sneller en beter geholpen worden. De professional blijft betrokken totdat het voor de cliënt duidelijk is wat er gaat gebeuren en hij of zij de juiste hulp heeft gekregen. Zo nodig regelen we een plaatsing in (vrouwen) opvang. Bij een crisissituatie door psychiatrische problematiek of middelenmisbruik schakelen we de gespecialiseerde crisisdienst in (GGZ of NovadicKentron). Samen met bewoners en maatschappelijke organisaties bouwen we aan veilige buurten en voorkomen we erger. Voortdurend werken we aan een stevig netwerk van goede crisishulp.
Lees hier meer over de Crisis- en Interventiedienst.