13 januari 2025Farent zoekt leden voor haar Cliëntenraad
De Cliëntenraad is op zoek naar nieuwe leden. Wilt u als vrijwilliger de Cliëntenraad van Farent komen versterken en vanuit bewoners- of cliëntperspectief de kwaliteit van de dienstverlening van Farent versterken, dan zijn wij op zoek naar u! U wordt dan ook van harte uitgenodigd om contact op te nemen via het mailadres: clientenraad@farent.nl.
Voor Farent is bewoners- of cliëntparticipatie van groot belang. Farent betrekt daarom bewoners actief bij het te voeren beleid via een onafhankelijk adviesorgaan, de Cliëntenraad (CR). De CR geeft mensen die het vaak moeilijk vinden om aan te geven wat zij willen of wensen, of onvoldoende gehoor vinden, een stem en komt op voor hun belangen. De CR is een volwaardige gesprekspartner voor Farent, die vanuit het algemene cliëntbelang meedenkt en adviezen geeft.
De CR kent vier rollen:
• Antenne: horen van klachten, wensen en signalen die wij aan de orde kunnen stellen.
• Adviseur: gevraagde en ongevraagde advisering.
• Waakhond: erop letten wat Farent doet en of dit op de juiste manier gebeurt. En of dit aansluit op wat mensen willen én nodig hebben.
• Tolk: vertalen van wensen en behoeften van mensen die zorg krijgen.
De CR houdt zich nadrukkelijk niet bezig met de individuele belangenbehartiging van bewoners of cliënten. En zij is ook geen klachtencommissie. We vergaderen in principe iedere eerste maandagmiddag van de maand.
De leden van de CR ontvangen een kleine maandelijkse vergoeding.